Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 17.05.2024, 05:56

Сайт вчителя фізики Семко О.В

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [7]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

конспект уроку-казки «Зв'язок фізики з повсякденним життям, іншими науками й технікою»
Урок – казка «Зв'язок фізики з повсякденним життям, іншими науками й технікою» Мета: - показати зв'язок фізики з повсякденним життям, технікою й іншими науками; - розвивати інтерес до вивчення фізики; - виховувати спостережливість та уважність до природних явищ . Обладнання : мірні циліндри на кожному столі, стаканчики лабораторні з водою на кожному столі, картки з задачами на кожному столі, біля дошки картки з написами фізичних тіл і фізичних явищ. Тип уроку: узагальнення і повторення матеріалу. Десь, колись, в якійсь країні жив-був цар. Було у нього 3 сина. Старший був мисливцем , та таким завзятим , що щодня додому якусь живність приносив. Середній був відомий на все царство як модельєр, казав : «Я, мовляв, царство наше прославлю модним одягом, який сам же і пошию». А про меншого говорили , що він дитиною був, сам виріс, а дитиною так і залишився. Нічого вдома не робить, лише спостерігає за природою та в ігри грається. То солі в кружку насипле, зо дві жмені, а потім , як вода випарується звідти, кристалики виймає. А то почне воду з малого стакана у великий столовою ложкою переливати, та ще й на стакані великому за кожною ложкою щось малювати. Ну дитина , тобі, й годі. От і журиться батько, мовляв : «Я старий стаю, помру скоро, кому після себе царство передати і що з меншеньким сином буде, він же нічогісінько робити не може, лише грається». А ну, діти, розкажіть, в яку таку гру менший син грався, і що він таке з великим стаканом зробив.(Він робив мірну посудину, для визначення об'ємів різних тіл. Градуював шкалу.) То грався він чи ні? (Ні. Він фізичні досліди виконував).Ось у нас на столах стоять мірні циліндри, вам треба визначити ціну поділки цих мірних циліндрів.(Діти визначають ціну поділки приладів). Пішов якось старший син в ліс на полювання, йде лісом, аж ось бачить дивина якась. Стоять два дерева, а на них замість зелених листочків полоскипаперові висять. Хотів він мимо пройти, та вони як закричать в один голос : «Допоможи нам , розвішай полоски правильно: на одне дерево - з назвами фізичних явищ, а на друге - з назвами фізичних тіл». Почухав старший син лоба тай побіг за меншим братом, він , мовляв, за природою спостерігає, більше за мене про ці дерева знає. Діти , а хто з вас може виконати це завдання?(До дошки виходить - по бажанню учень і виконує завдання на магнітній дошці, вибираючи потрібні карточки серед лежачих на столі. Поки він працює біля дошки, всіх учнів прошу написати по три приклади фізичних тіл і фізичних явищ у робочі зошити. Прийшов молодший брат розвішав листочки, і зазеленіли дерева перед ним , дякуючи ,що оживив їх. Приїздив, якось, до царя в гості посол іншої держави і в подарунок привіз рідину чарівну , яка силу давала неймовірну тому, хто її вип'є. От цар і каже: «Я вже старий , навіщо мені тая сила, розділю я її між синами порівну, щоб ніхто не заздрив іншому. Та як це зробити , коли я не знаю скільки цієї рідини тут є? Треба синів на допомогу звати.» І вам, діти , завдання таке, визначити об'єм рідини, що є у вас в стаканах на столі. Яким способом це можна зробити? (Діти визначають об'єм рідини). Тішиться батько , менший син хоч на щось та пригодився, аж ось чує сини його сперечаються, чиї знання більше користі батькові дають. Кожен кричав своє, але батька вразили слова меншого сина, що коли фізику знаєш, все зробити зможеш, і куди оком не подивишся ,скрізь фізичні явища побачиш. Давайте з вами доведемо слова меншого сина і проведемо таку гру. Клас об'єднаємо по групах , і даю завдання - назвати фізичні явища , з якими діти зустрічались в повсякденному житті. 1. - на кухні. 2. - в лісі. 3. - на транспорті. 4. -в квартирі. 5. -біля річки. 6. - на фермі. 7. - на прогулянці. 8. - на полі. 9. - в гранітному кар'єрі. Не встиг батько дослухати суперечку синів, як приїхав гонець з при кордону тай розповідає: - їхав я сюди три дні і три ночі, двох коней загнав, зупинитись ні на хвилину не давав, щоб до вас новину швидше донести. Що йде на вас ворог війною, і щоб ви встигли військо зібрати для оборони . - А як далеко ворог звідси? - Він, мабуть, зараз там, де я був, коли побачив його! І знов батько кличе своїх синів: «Визначте, на якій відстані ворог знаходиться , якщо середня швидкість коня 20 км/год.» А ну, діти, дізнайтеся і ви, на якій відстані вороги царські?(Один учень, по бажанню, розв'язує задачу біля дошки, а решта - в робочих зошитах. Хто розв'яже швидше ніж на дошці, розв'язує задачу з картки що лежить на парті.) Як розв'язав молодший син і цю задачу, так батько одразу і вирішив, що царство своє він меншому сину передасть. Ось наш урок і закінчився. Підведемо підсумки. Картка № 1. 1. Трамвай рухався 10 хв. зі швидкістю 36 км/год. кий шлях він здійснив за цей час? 2. Трактор проїхав 600 м за 5 хв. З якою швидкістю рухався трактор? Картка № 2 1. Вагон рухається протягом 10 хв. З якою швидкістю він рухається , якщо за цей час він проїхав 120 м? 2. Велосипедист рухається зі швидкістю 6 м/с . Який шлях він проїде за 10 с ? Картка № З 1. Лижник проходить шлях 3 км. Скільки часу він витратить на подолання цього шляху, якщо він рухається зі швидкістю 5,4 км/год.? 2. Літак пролітає над лісом за 1 хв. Визначте довжину лісу, якщо літак летить зі швидкістю 900 км/год. Картка № 4 1. За який час пліт, який рухається за течією річки, пройде відстань 15 км,якщо швидкість течії 0,5 м/с? 2. Обчисліть швидкість лижника ,який пройшов шлях 20 км за З год. Карка № 5 1. Автомобіль проїхав ЗО км шляху зі швидкістю 15 м/с. Скільки він затратив часу? 2. Лижник спускався з гори з швидкістю 10 м/с і пройшов 1 км шляху. Визначте швидкість лижника? Картка № б 1. Автобус 4 км шляху проїхав за 12 хв. З якою швидкістю він їхав? 2. Трамвай рухався 10 хв. зі швидкістю 36 км/год. Який шлях він здійснив за цей час? Картка № 7 1. Лижник проходить шлях 3 км. Скільки часу він витратить на подолання цього шляху, якщо він рухається зі швидкістю 5,4 км/год.? 2. Велосипедист рухається зі швидкістю 6 м/с . Який шлях він проїде за 10 с ? Картка № 8 . 1. Вагон рухається протягом 10 хв. З якою швидкістю він рухається , якщо за цей час він проїхав 120 м? 2. Літак пролітає над лісом за 1 хв. Визначте довжину лісу, якщо літак летить зі швидкістю 900 км/год. Картка № 9 1. Трамвай рухався 10 хв. зі швидкістю 36 км/год. Який шлях він здійснив за цей час? 2. Обчисліть швидкість лижника ,який пройшов шлях 20 км за 3 год.
Категорія: Мої статті | Додав: semkoolena (17.03.2015)
Переглядів: 350 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • \n
  • uCoz Community
  • \n
  • uCoz Manual
  • \n
  • Video Tutorials
  • \n
  • Official Template Store
  • \n
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz